Pedagog je član stručnog tima koji brine o odgoju i obrazovanju predškolske djece.
Odgojno-obrazovni rad u dječjem vrtiću je područje koje cjelovito obuhvaća sve segmente života i rada odraslih s djecom.
Programske zadaće pedagoga proizlaze iz Humanističko razvojne koncepcije i zajedničke su svim predškolskim pedagozima. Prilagodba službenih temeljnih ideja i načela odgoja i obrazovanja, stvara se i razvija u suradnji odraslih s djecom u konkretnoj sredini jer vrtić kao sistem predstavlja živi organizam, a odgojno-obrazovni proces uistinu je vrlo dinamičan, nepredvidljiv i neprenosiv proces.
Uloga pedagoga usmjerena je na timski, rad, a suština svih nastojanja je stvaranje zajednice djece i odraslih koja se međusobnim uvažavanjem, tolerancijom i pomaganjem razvija i uči. Dakle, može se reći kako je kvalitetan vrtić je onaj vrtić u kojem se stalno uči, gdje je cilj cjeloživotno obrazovanje, u kojem nema prisile ni na jednoj razini, gdje vlada suradnja, povjerenje i poštovanje, a pedagog je u ovom slučaju uvijek u funkciji unapređivanja, planiranja i vrednovanja programa rada s djecom, odgojiteljima i roditeljima.
Profil stručnog suradnika pedagoga nezaobilazan je čimbenik ostvarivanja kvalitetnog rada jedne predškolske ustanove i njegov rad uključuje široki spektar djelovanja i to u odnosu:
- na dijete
- na roditelje
- na odgojitelje
- na cijelu razvojnu djelatnost
- na društvo